2013. szeptember 23., hétfő

Az első fejezet lezárul (2. rész) - Prágai kalandok folytatás

2013.09.20 Péntek - A költözködés napja

A munkaidő nem telt sok eseménnyel. Mindenki csak nézett, hogy mi az a sok pakkom ott a fal mellett. A nagy fordítás után pedig szedtem a cókmókomat és nekiveselkedtem ismét a cuccokkal egyenesen az új albi felé. Szerencsére a kulcs már nálam volt, hiszen előző nap még összefutottam az új főbérlővel fél10 körül, mivel csak akkor volt jó neki, egész napos elfoglaltságai miatt.
Tehát felszálltam a 7-es villamosra majd Andél-nél leszálltam, hogy még 200 métert cipekedjek. A kapun bemenve ismét elém tárult az épületek és a környék "gyönyörű látványa", nah de mondom sebaj. 4 kulcsot kaptam főbérlő úrtól ezért minden egyes ajtónál eltotóztam mire ráleltem a zárba illő fémalkalmatosságra. Aztán, mikor végre benn voltam azt hittem dobok egy hátast menten. A konyharész mellett áll a szemét, árad belőle a "finom illat" a mosogató tele van, tiszta kosz a pult. Nah mondom jól nézünk ki...
Bementem a szobámba szerencsére az tiszta volt, elvégre egy rendes leány lakott ott ezelőtt. Lepakoltam a cuccaimat, majd a mellékhelyiség felé vettem az irányt. Hát hadd ne mondjam milyen illatok voltak ott is... Ekkor már tudtam, hogy itt most szinte semmi sem az, mint amit láttam mikor megnéztem a lakást. Elkaszánodtak kicsit a hely fiai, mióta kiköltözött a szobámban lakó cseh lány. Kicsit elkenődtem az új hely láttán, viszont sokáig nem tudtam rajta tanakodni, hogy hogyan szeretném rendbe rakni a helyet, elvégre mennem kellett. Ezúttal a szombaton érkezett új gyakornokoknak volt a Welcome Partyjuk, amire természetesen mindenki hivatalos volt. Ezért gyorsan gatyába ráztam magam bulira készen és megindultam az estének.

Akkor itt most ugorjunk vissza előző vasárnapra és nézzük meg miket láttam még a gyönyörű Prágából! ;)

2013.09.15 Vasárnap - Városnézés és malátázás

Tehát éppen a főtérre értünk ki a többi AIESECes gyakornokkal és ekkor elevenedett meg előttünk a Nagyboldogasszony-templom, ami elképesztő látványt nyújtott a tér hátterében.


Tovább mentünk a tér felé és ekkor szólalt meg Honza, hogy mindjárt egész van. Ekkor megkérdeztem, hogy az meg mégis mit jelent. Elmondása szerint ekkor történik meg az asztronómiai óra előadása. Nah ez felkeltette az érdeklődésem, hát még miután láttam, hogy mennyien vannak az óra előtt!

Az asztronómiai óra, felette a már lemaradt toronnyal

Amit tudni érdemes a vekkerről, hogy ez egy olyan masina, ami minden órában eljátsza előadását. Maga az óra négy féle időt mér (közép-európai, babiloni, ócseh, csillagászati) és még a holdállás is leolvasható róla ha ha jobban ért valaki az ilyenekhez mint én. Megvártuk az egészet és ámultunk egyet. Nem-nem fogok spoilerezni, akit érdekel jöjjön el és nézze meg mi történik. ;)

Miután a nagy tömeg szétoszlott folytattuk a túrát, amikor is megpillantottuk Prága másik nevezetességét, a Metronómot.

A híres Metronóm

Amit érdemes tudni róla, hogy egykoron helyén, mint anno sok máshol is, Sztálin bácsi állott. Amikor lebontották, akkor helyére a Metronómot építették, ami azóta is számolja a cseh nép szabadságának másodperceit.

Tovább folytatva menetelésünket még egy igen szembeszökő jelenet zajlott le. Előttünk lovas hintó elhúz, a "kormánynál" miss vöröshaj fogja a gyeplőt egyik kezével, másikkal meg mobiltelefonál. Nah ilyenkor ne legyen időzavarban valaki. :D

Időzavar - a múlt és a jelen összemosódik

Ezután a közjáték után elindultunk Malostranskához, ahol egy gyönyörű kertet akartunk megtekinteni, ekkor azonban még egy meglepetésbe botlottunk.
Bekukkantva az egyik üzletbe, ami Thai masszázsszalonként üzemel (nem mellesleg akad egy pár ilyen a belvárosban), igen mókás jelenetnek lettem a szemtanúja. A szalonban éppen a frissen masszírozott Shrek feküdt fülig érő vigyorral az arcán. Meglátva, hogy le is fotózom pedig még üdvözölt is hüvelykujjával! :D

Shrek és a masszázsszalon (az 5. rész címe lehetne :D)

Zöld haverunkat hátrahagyva, odaérve a kerthez megtudtuk, hogy az nem máshoz tartozik, mint a cseh Parlamenthez. Ezért is hívják a cseh szenátus kertjének.
A kert egy részlete (szép nagy)

Tollas barátaink helyben élvezik a kert vendégszeretetét

A kert megtekintése után kimenve összefutottunk az új gyakornokokkal, mégpedig Nathannel és Claire-rel, akik mindketten az USA-ból érkeztek. Most így megnövekedve indultunk vissza a belváros felé, hogy egy pubot keresve végre leüljünk és ha még rendesek is lesznek a helyiek egy kis arany folyadékot is fogyasszunk. Ám ekkor kicsit elkezdett csepegni az eső, sok idő nem is telt el és már rohannunk is kellett fedezékbe. Ekkor azonban kedves túravezetőnk Jirka egy építési területre vitt, beállva pár rámpa alá, ami által nem elég, hogy vizesek voltunk, de még az építés okozta dirib-darabok is ránk potyogtak...
Erre Jirka meggondolta magát és azt mondta menjünk egy bowlingozó helyre északra a belvárostól, hiszen akkor érkezett a villamos, amire "gyorsan felreppentünk". Elég nehéz volt gyorsan repülni egy 20 fős társasággal mindenesetre :D

A csuromvizes delegáció egyik része

Mire kiszálltunk a villamosból természetesen már egy csepp eső nem esett, de ennek csak örülni tudtunk, mert még így is el kellett sétálni a bowlingos helyre. Itt sikerült is megszáradnunk, miközben versengtünk egymással. Nah de beszéljenek a képek:

A kiccsapat a bowling pályán

Bart a győztes 

Indulás előtti attrakció: Rushi kéz nélkül is lehúz egy üveggel!

A lazulás nem tartott sokáig hiszen másnap már kezdődött az új hét, munkával, de ez már egy másik történet!

Folyt. köv.! ;)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése