2013. október 13., vasárnap

Kirándulás előtt

Most, hogy ismét visszatértem, nem szándékozom eltűnni egy jó darabig, és mivel még mindig jó nagy lemaradásban vagyok a történetemmel, ezért újra az Erőhöz folyamodok és felpörgetem a sztori mesélést. Haladjunk tovább! ;)

2013. Szeptember 25-26. Szerda, Csütörtök - Pörgős hétköznap

A szerda igen pörgősen telt. Már reggel nagy bölcsességet sikerült levonnom, hiszen a villamosra várakozáskor egy fickó láthatatlan emberekhez üvöltözött össze-vissza, éppen mikor jónak látta. Mondanom sem kell alig néztek furán az emberek a környéken, de meg kellett állapítanom, hogy minél nagyobb a népsűrűség az őrült/mattrészeg/elgurult gyógyszerű emberek előfordulási aránya annál nagyobbra tehető... Innentől ezeken nem is fogok megakadni, csak követem cseh polgártársaimat és elengedem ezeket.

A munka ismét a szokásos droidszerű fordítást jelentette. De legalább láttam, hogy halad a dolog, leginkább előre!
Munka után aztán volt dolgom bőven, hiszen eljött az ideje elintézni a helyi tömegközlekedési "bérletet", azaz az Opencardot, ami keddtől átvehető volt egy bizonyos helyen a belvárosban.

Opencard és a helyi jegyek

Felül látható érdekességképpen, hogy is néz ki ez a kártya, valamint egy sima helyi járatos jegy. Tehát első utam oda vezetett munka után. Mikor nagy nehezen megtaláltam a helyszínt azt hittem eldobom az agyam... Annyian voltak, mint az oroszok! Gondoltam próba cseresznye, hátha mégis sorra kerülök időben az aznapi cseh nyelvtanuló csoport kövi meetingje előtt. Odamentem az automatához,  kértem egy kövi sorszámot. Megkaptam a 494-est. Ekkor bementem a váróba és felnéztem a kijelzőre, hol tart a sor. 398. Meeeennnyi??? Abban a pillanatban felszökött a vérnyomásom - úristen mennyit kell majd így várni... Aztán gyorsan lehiggasztottam magam, leültem és agyalni kezdtem, hogy érdemes-e egyáltalán maradnom. Kisebb gondolkodás után úgy találtam jó lesz még várni egy picit hátha csoda történik.
ÉÉÉSSS történt. Valami hihetetlen sebességgel pörgették az embereket, és ennek eredményeképpen fél óra múlva sikeresen megszereztem az Opencardomat! Ki tudja mennyit kellett volna várnom, ha mindezt Magyarországon kellett volna intéznem. Újabb piros pont a cseheknek!

Ezután gyors léptékben beugrottam a közeli "pöttöm" könyves boltba. Ez a könyvesbolt laza 3 emeletes volt és elég volt tájékozódni benne, nemhogy még megtalálni milyen könyvet keres az ember. Előző órán beszéltük meg, hogy mindannyian ugyanazt az olcsó könyvet kezdjük el, hogy egyszerre tudjunk haladni és lehessen követhető az egész tanmenet még annak is, aki nem tud olykor részt venni 1-1 órán. Segítséggel végül megtaláltam, majd az érte járó koronák kicsengetése után futottam a találkozóra.


Pontban 7-kor megérkeztem a fent látható állandó meeting pontra és már kezdtük is a tanulást. Ismét frankó hangulatban telt az óra és mindenkinek jutott kisebb szerep. Még én is megküzdhettem pár számomra elég durva kiejtésű szóval. Konkrétan olyan egy kicsit a nyelv, mint egy nyelvtörő, de később csak hozzászokom ehhez a gyönyörűséges nyelvezethez.

Csütörtökön megismerkedhettem két másik lakótársammal is. Nem is értem, hogy kerültük el egymást eddig, de nem számít.
Először a szomszédomban lakó cseh lánnyal Terezával találkoztam, akinek ugye nincs is rendes szobája csak egy lepedőkkel elkülönített kis szeglete. Nem is értem, hogy bírja ott, bár amennyit idejár gondolom nem nagyon érdekelheti. Nagyon nem sikerült megismernem, hiszen ellentétben a többiekkel nem beszél angolul.
Másik páciens az algériai fickó volt, aki mint kiderült nem is olyan fiatal mint a többiek. Konkrétan a 40-es éveiben jár, de elég jó fejnek tűnt, habár azon megnyilatkozása, ahogy a tulajt szidta a helyi kosz meg minden miatt az kevésbé nyerte el a tetszésemet :D Takarítani kééénee emböööör!!!

2013. Szeptember 27. Péntek - A túra napja

Elérkezett hát a céges Team Building napja! Mindenkin erőteljesen lehetett érezni az izgatottságot, és egész munkaidő alatt alig várta mindenki, hogy végre elinduljunk. Már előző nap berámoltam mindent a táskába, ezért teljes hadifelszereléssel érkeztem a hétvégére!
A munkaidő alatt mindössze az ebédszünetkor látott menüt nevezném érdekesnek, hiszen megint meglátogattuk a szomszédos Waldeska éttermet. Most pedig speciális ajánlataik voltak, hiszen Szeptember 27. Csehországban A Sör napja! Ezt a menü elnevezést lessétek meg:

Sörleves, sült csülök sörmártásban + egy korsó sör.  ÉÉÉS mindössze 1000 ft-ért!

Az egyetlen gond annyi volt, hogy munka közben nem iszunk :D
Ezután hamar eltelt a munkaidő, sőt még előtte 3/4 órával le is léptünk és 3 kocsival kigurultunk Prágából!

Folyt. köv. legközelebb a hétvégi kalandokról! ;)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése